Dag allemaal! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van greetenlia - WaarBenJij.nu Dag allemaal! - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van greetenlia - WaarBenJij.nu

Dag allemaal!

Door: Lia en Greet

11 Mei 2012 | Mexico, Mexico-stad

De eerste drukke dagen zijn achter de rug. We hebben heel veel indrukken opgedaan.
De reis verliep voorspoedig. Niet voor iedereen: een stel miste op Schiphol het vliegtuig; als eerste ingecheckt, n.b. en kwamen een dag later in Mexico aan. Het zal je maar gebeuren! Woensdag werden we meteen ondergedompeld in de Mayacultuur. Zonder de huidige technische middelen leverden ze ongelofelijke prestatie. Wat mooi dat van deze rijkdom zoveel is overgebleven: inscripties in steen, de pyramides en veel meer natuurlijk. Veel pyramides waren overwoekerd en niet meer als zodanig te onderscheiden. Wat is er veel geld aan besteed om ze weer in ere te herstellen. Een klein gedeelte, uiteraard. Echt interessant. De natuur in het noorden, de eerste dagen dus, viel ons tegen: vlak en dor. Vandaag was dat heel anders: we reden door een gebergte met honderden haarspeldbochten. Brrrr. Maar ja, af zien hoort er een beetje bij: tot nog toe vroege vogels. De wekker loopt af om 5 uurof half zes. Morgen kunnen we een beetje uitslapen, om 7 uur ontbijten.....
Wordt morgen vervolgd!
Groeten, Lia en Greet.

• 12 Mei 2012 - 05:14

Huyen En Tjerk:

Mooi dat alles goed is verlopen. Dus weer lekker vroeg op pad elke dag, nouja dan zie je ook het meeste! Veel plezier verder en groetjes van ons...

• 12 Mei 2012 - 06:22

Cor En Henny:

Fijn dat jullie het naar de zin hebben en veel zien. Maak er een leuke tijd van, groetjes

• 12 Mei 2012 - 07:59

Hans En Ineke:

Zo globetrotters jullie genieten weer van het land en de cultuur En dit is nog maar het begin. Jaaa dat vroege opstaan....... ook daar hebben jullie inmiddels ervaring mee. hahah
    Veel plezier verder. Goede reis en genieten jullie er maar van. Maar dat zit wel goed.

• 12 Mei 2012 - 10:44

Geja:

Hallo Lia en Greet,
    Klinkt goed wat jullie allemaal al weer gezien hebben.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en geniet ermaar lekker van.
    Groeten Jinne en Geja.

• 12 Mei 2012 - 14:32

Willeke:

Zo, nu echt weer op stap in een andere cultuur. Vast weer fijn om dat te beleven. Hoe groot is de groep? Fijne reisleider/ster? Mooi vroeg op, is het nog niet zo heet. Kijk uit naar het verhaal over wat jullie meemaken.
    Tot de volgende......................

• 12 Mei 2012 - 14:42

Han:

Test

• 12 Mei 2012 - 14:51

Han:

De een in Mexico de andere in Rusland.
    De Woordjes kunnen er wat van.
    Wat ik zo gelezen heb is het een reis met veel variatie. Wel erg vermoeiend lijkt het mij. Poeh poeh, wat moeten jullie vroeg opstaan. Een goede . conditie is wel vereist. Geniet er samen lekker van. Ook de anderen. Ik hoorde dat het een leuk gezelschap is. Ik volg de reis aan de hand van jullie reisschema en daarnaast via Google Earth. Groetje, het allerbeste en veel reisplezier.