Vervolg (zoals beloofd) - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van greetenlia - WaarBenJij.nu Vervolg (zoals beloofd) - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van greetenlia - WaarBenJij.nu

Vervolg (zoals beloofd)

Door: Lia en Greet

12 Mei 2012 | Mexico, Mexico-stad

De afgelopen dagen veel gezien, haast te veel om op te noemen. We wagen toch een poging: iets heel bijzonders was het zwemmen in een ontzettend diepe grot. Je zou het haast een put kunnen noemen. Het water was 30 meter diep waar veel zwarte vissen in zwommen en overal kletterde water van grote hoogte naar beneden. Er cirkelden constant vogels rond. Het was een heel aparte ervaring.....
Verder hebben we in de Golf van Mexico gezwommen. Lekker warm en zout. Dat was bij een lunchplek. Vis gegeten. Lekker! Ook hebben we watervallen bezocht. Als je wilde kon je daar zwemmen maar we vonden de tijd te krap.
Een andere dag: heerlijk lunchbuffet met een enorme keuze aan verrukkelijke gerechten en traditionele dansen op de koop toe. Het ontbreekt ons aan niets. We zijn zeer tevreden. Vanmorgen hebben we een spectaculaire boottocht gemaakt door een diepe kloof. Op een bepaalde plek sprongen ooit Indianen naar beneden van een hoogte van 900 meter. Het water is daar 100 meter diep. Ze deden dat omdat ze zich niet wilden onderwerpen aan de opgelegde bekering door de Spanjaarden!
We zagen apen, krokodillen en gieren. Het ging supersnel: Greet gillen....
Vervolgens bezochten we 2 Indianendorpen. Dat was een hele belevenis. Prachtige kleurrijke kleding wordt er gedragen. In beide dorpen verschillende tradities op dat gebied. We waren in een kerk waar de Indianengebruiken plaatsvonden. Heel bijzonder.

Morgen vertrekken we naar Guatemala. Een lange reisdag maar dat hoort er bij.

We hebben geen idee of daar ook kunnen internetten.

Jullie krijgen vanzelf bericht (als je je op de site hebt aangemeld.

Een warme groet uit San Christobal.

• 13 Mei 2012 - 06:17

Huyen En Tjerk:

día de madre feliz en Guatemala( prettige moederdag in Guatemala)

groetjes...

• 13 Mei 2012 - 08:23

Corry Mulder:

Ik lees het weer een geweldige reis spannende avonturen!! heerlijk, meisjes geniet ervan en pas goed op elkaar

xx Corrie

• 13 Mei 2012 - 09:19

Johan En Annie:

Jullie doen ons watertanden om ook zo snel mogelijk te vertrekken. Geniet er nog van en een gelukkige Moederdag.

• 13 Mei 2012 - 11:41

Margareth:

Het klinkt allemaal fantastisch! Geniet ervan en veel plezier samen.
    Groetjes

• 13 Mei 2012 - 12:03

Marion:

Leuk om jullie verslag weer te lezen. Erg beeldend; ik zie het zó voor me: Greet gillend! Wat een belevenissen....
    Heel veel reisplezier en mooie ervaringen gewenst.

Groeten, Marion

• 13 Mei 2012 - 17:15

Cor En Henny:

Ohw wat klinkt dit allemaal leuk, interessant en geweldig , weer een hele andere ervaring met jullie vorige reizen.
    Geweldig!!

• 13 Mei 2012 - 17:32

Ma Veeling:

wat leuk om zo te horen wat jullie mee maken ,echt fijn zo veel te zien,genieten jullie maar

• 13 Mei 2012 - 17:37

Han:

Wat ik zoal heb gelezen is het wel een bijzondere reis. Wat een afwisseling!
    Ik denk dat jullie er volop van genieten.
    Krijg jullie wel voldoende rust?
    Reizen is niet altijd gebonden aan het woord vakantie!
    Nogmaals, geniet ervan. Hier in Dalfsen alles oke.
    Ik ben in afwachting van jullie verslag.
    Groetjes Han.
    PS Nog niets van Mirjam gehoord. Zal wel goed gaan. Geen bericht goed bericht. Toi toi Toi

• 13 Mei 2012 - 20:56

Willeke:

Jullie stijl van schrijven is zeer beeldend en daardoor boeiend. Je zwemt als het ware mee in de grot, je eet mee en ziet de indianen springen. Nu dus naar Guatemala. Vast ook weer veel nieuwe indrukken.
    Vanmiddag heerlijk gefietst Ommen, kerkbrugje, heileuver. Vanavond hebben we met het eenlingen groepje bij Ella gegeten. Het was gezellig en Ella had heerlijk gekookt.
    Tot de volgende.........................

• 13 Mei 2012 - 22:25

Marc:

Wow! Dat klinkt goed zeg! Benieuwd naar de foto's... Geniet ervan! Groetjes Marc

• 15 Mei 2012 - 09:21

Ans Bosch:

Wat klinkt dat allemaal spannend en boeiend!
    Wij staan in Wapserveen. Ook mooi maar heel anders......vooral veel hei en zwart-witte koeien bij de boer op het land.
    Mats heeft al geholpen op de boerderij.
    Een beetje mooier weer zou fijn zijn.
    Wie weet ?
    Veel plezier en groetjes van ons uit het mooie Drenthe.