Vervolg - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van greetenlia - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Sri Lanka, Sri Lanka van greetenlia - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Lia en Greet

08 Januari 2015 | Sri Lanka, Sri Lanka

Dag allemaa,
Even vooraf: we zitten aan het bureau van de directeur van het hotel (Tophill). We hebben hem gewoon weggebonjourd, ha, ha.

De eerte dag, 2 januari kwamen we in de loop van de ochtend in ons hotel aan. Meteen een hele vrije middg. Heerlijk zwemmen in het zwembad. Op de achtergrond het geluid van de branding van de Indische Oceaan. We werden verwelkomd met kerstmuziek en een kerstboom met brandede lampjes. Onderweg zagen we overal kerststallen. In het oostelijke deel van Sri Lanka is het katholieke geloof door de Portugezen gebracht.
De volgende dag, zaterdag de 3de januari vertrokken om 8 uur. We moesten " heilige kleding" meenemen. In de tempels, al zijn ze nog zo oud, moeten knie"en en schouders bedekt zijn en blootsvoets. Dat is soms erg heet en pijnlijk aan de voeten.
Oude koningstad en een tempel bezocht. De namen van de steden zijn niet uit te spreken, dus die besparen we jullie!
In de 2de eeuw voor Chr. is hier het Boedisme uit India gekomen.
We bezochten opgravingen; restanten uit een bloeiend verleden.
Dag 5: excursie met ossenwagen: 2 ossen er voor. Eindje wandelen naar een groot meer waar een primitieve houten catamaran klaar lag.
We werden naar de overkant gepeddeld waar we opgewacht werden door een vrouw die een demonstaratie gaf: kokossambal maken en rijspannekoekjes bakken op een houtvuurtje. Heel primitief in een lemen hutje.
Vervolgens eten en proeven. Met een tuk-tuk weer terug.

De jeepsafari die we maakten was geweldig. Eerst door achteraf gelegen dorpjes waar kinderen van ons pennen, snoep en balonnen kregen. Als ze de jeeps hoorden aankomen, kwamen ze aanrennen. soms zelfs zwemmen over de rivier met de kleren aan.
Veel vogels gespot: grote ibis, adelaar, ijsvogel, wilde pauwen, witte reigers, zwarte ooievaars en meer. Dieren: watervaraan, landvaranen, kameleons, gestreepte eekhoorns, 3 wilde olifanten, een vrij grote mooi getekende schildpad en honderden apen.
Tegen zonsondergang, tussen de rijstvelden kregen we een heerlijke cocktail. Zie foto van gisteren. Maar....onderweg in het pikkedonker en regen kregen we pech met de oude jeep: de versnelling kapot. Na enige tijd gerepareerd door de chauffeur zelf.
Moe maar voldaan........

• 08 Januari 2015 - 18:08

Ineke:

Wat heerlijk toch weer om een uitgebreid verslag te lezen over jullie bevindingen. In het volgende hotel gewoon weer de baas wegzetten. Hihi. Geniet er van!!

• 08 Januari 2015 - 18:11

Puck En Gerard:

Hoi Greet,

Genoten van je verhalen! Wat een land! nu de foto's nog, want die heb ik tot op heden niet kunnen downloaden. Je verhalen zij echter het belangrijkste. Ga lekker door met genieten: wij genieten hier van storm en regen..... :Unterschied musz sein... Wachten op de volgende story.
    Groetjes,
    Puck en Gerard

• 09 Januari 2015 - 12:21

Willeke:

Hebben jullie al eelt onder de voeten tegen de hete aarde?
    Wat een samenwerking met de directeur. Hij heeft oog voor de situatie.
    We verwachten nu wel een kokossambal, door jou gemaakt, als jullie weer terug zijn.
    De foto's kan ik er helaas niet uit krijgen. Blijft dus een verrassing.
    Blijf ogen, oren goed de kost geven en geniet er ten volle van.

• 11 Januari 2015 - 12:30

Dineke:

Hoi Reizigers

Wat een prachtige verhalen,wij genieten er van,
    Nog heel veel plezier,.

Groetjes