Yala nationaal park - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van greetenlia - WaarBenJij.nu Yala nationaal park - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van greetenlia - WaarBenJij.nu

Yala nationaal park

Door: lia en greet

15 Januari 2015 | Sri Lanka, Kandy

Hier zijn we weer! Nieuwe ronde; nieuwe kansen!

Voor de safari werden we opgehaald in luxe jeeps.
Later zou blijken dat da t geen overbodige luxe was. In de wegen zaten diepe kuilen en grote plassen. We werden flink door elkaar geschud.
Wat hebben we veel dieren gezien. Zo mooi inhun natuurlijke omgeving.
We zagen een kudde badende buffels, samba herten, "gewone" herten, een drachtige olifant met een jong, een mannetjesolifant en ook veel prachtige vogels zoals pauwen, toekans, maraboes, zwarte ooievaars en klein maar zo mooi: de kleine bijeneters. Toen we op een plek aan zee (Indische oceaan ) kwamen, konden we uitstappen; op deze plek was een gedenkteken geplaatst voor de 50 toeristen die, net als wij, daar stonden toen de ramp zich voltrok: de tsunami. Dieren zijn er niet omgekomen: zij voelen zoiets aankomen. In totaal zijn er ongeveer 50.000 mensen omgekomen. De gevolgen zijn nog zichtbaar. Ook van de overstromingen van ee aantal weken geleden.
Maar nu weer naar het park. Op een gegeven moment begonnen de divers te scheuren! Er was een luipaard gesignaleerd. ...tientallen jeeps trokken naar de bewuste plek. We hebben hem/haar gezien en dat is geluk hebben werd ons verteld. Er zijn er maar 20 in bet Yala park.
We reden sl richting uitgang toen er weer knk gas gegeven: nu was er ee zwarte beer gespot . Ook die hebben we gezien. Wel achter wat struikgewas, maar toch.
Het was donker toen we het park uitreden en onze driver kree op z'n kop omdat we zo laat waren.
Tegen half 10 arriveerden we bij het overnachtingshotel en moesten toen nog eten. Dat hotel was het mooiste van de hele reis. Het leek werkelijk wel een paleis!

We hebben ook nog botanische tuinen bezocht. Daar zagen we honderden vliegende honden en vanmorgen 4 zeeschildpadden gespot vlak bij ons hotel.

• 15 Januari 2015 - 08:26

Huyen En Tjerk:

Klinkt weer gaaf allemaal. Geniet er nog van de laatste dagen!

• 15 Januari 2015 - 11:39

Erna:

Wat een prachtig verhaal over het Yala park en......zo herkenbaar! Hoewel.........de luipaard en de zwarte beer zijn aan onze neus voorbij gegaan. Wij hoorden ook van onze gids dat je die maar heel weinig ziet. Geluk hebben dus! En dan het tsunami gedenkteken, onvoorstelbaar zo'n natuurgeweld, het maakte op ons ook diepe indruk. De gids vertelde dat er o.a. een grote groep Japanse toeristen daar toen is omgekomen. Daar word je dan wel stil van als je daar zelf op safari bent. Jullie hebben nog een paar dagen genieten voor de boeg. Veel plezier!!

• 15 Januari 2015 - 15:02

Hans En Ineke:

We moesten er even op wachten (hihi) maar dan krijg je ook een prachtig verhaal over jullie belevenissen. Geweldig om te lezen en dan te bedenken dat jullie dat allemaal gezien en beleefd hebben. We wensen jullie een goede terugreis!!! Groetjes en tot gauw!

• 15 Januari 2015 - 16:18

Henny:

Wauw wat een prachtige dingen hebben jullie gezien, geniet er nog maar van ! Hele goede reis naar huis.

• 16 Januari 2015 - 00:24

Willeke:

Fijn dat jullie verslag vandaag wel door kon komen. Wat hebben jullie een grote variëteit aan dieren gezien. Dat blijft wel op je netvlies hangen denk ik. Jullie beschrijven het zeer plastisch, dan is het net of je het zelf ook kan zien. En wat een indruk bij het beeld van die tsunami. Je gedachten worden dan wel heen en weer geslingerd. Het zit er weer bijna op denk ik. Een goede en behouden terugreis. En tot daarna.