Laatste verslag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van greetenlia - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van greetenlia - WaarBenJij.nu

Laatste verslag

Door: lia en greet

16 Januari 2015 | Sri Lanka, Kandy

We willen jullie op de valreep nog wat vertellen over land en mensen. Wij hebben de Sri Lankanen ervaren als zeer vriendelijke en behulpzame mensen. In geen geval opdringerig; eerder bescheiden. De drie religies, katholicisme (hier gebracht door de Portugezen) Boeddhisme en Hindoeïsme gaan hier goed samen. Een kleine minderheid is Moslim.
Op een zondag bezochten we een Boeddhistisch tempelcomplex. Het was er heel druk: veel in het wit geklede pelgrims. Er werden offers gebracht zoals bloemen en voor de monniken spullen ( mooi verpakt) die ze goed kunnen gebruiken.
De volgende dag was het volle maan. Een reden te meer om een heilige plaats te bezoeken. Die zondag en maandag werd er geen alcohol geschonken. Nergens. Men houdt zich aan deze regel.
Ook tijdens de verkiezingen geen alcohol. Vermoedelijk om uitspattingen te voorkomen.

Eergisteren arriveerde de paus hier. Jullie hebben het misschien op t.v. gezien. Alle scholen en banken waren gesloten.

Onderweg naar het laatste hotel van deze geweldige rondreis deden we het stadje Gall aan. Hier zin veel overblijfselen van de VOC-tijd te zien. O.a. een groot fort voor een groot deel helemaal in tact, eenhospitaal ( kort geleden prachtig gerestaureerd) waar nu mooie winkels in gevestigd zijn, een groot pakhuis waar de specerijen werde opgeslagen. Nkg veel meer. Ook s
Nederlandse straatnamen zoals de Lijnbaan.

We hebben genoten van alles wst dit mooie land te bieden heeft.

Vandaag, op weg naar het vliegveld een excursie in Colombo, de hoofdstad.
Om 02.55 vliegen we van de hitte naar dd kou.....

• 16 Januari 2015 - 10:39

Huyen En Tjerk:

Goede reis terug!

• 16 Januari 2015 - 11:37

Erna:

Prachtig verhaal!! Maar.....aan alles komt een eind: goede reis terug en alvast sterkte met het wennen!

• 16 Januari 2015 - 17:52

Ben:

Greet, we zijn jaloers!
    Maar..... misschien dit jaar toh nog weer een 'fietstochtje' in Vietnam.
    Goede terugvlucht.
    B&A

• 16 Januari 2015 - 21:30

Mirjam:

Wat een bijzondere reis, wederom. Fijn dat het zo mooi was!

• 16 Januari 2015 - 22:32

Elmer:

Bijna geen internet, geen alcohol. Zware vakantie hoor.
    Kunnen jullie de volgende keer ook anne toevoegen aan de maillijst?
    gr

• 18 Januari 2015 - 11:23

Nelleke:

Leuk om via jullie een doorkijkjes van Srilanka te hebben gekregen. Nu weer acclimatiseren in ons natte en koude kikkerlandje!!!! Groet Nelleke