Krugerpark en Swaziland - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van greetenlia - WaarBenJij.nu Krugerpark en Swaziland - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van greetenlia - WaarBenJij.nu

Krugerpark en Swaziland

Door: Lia en Greet

25 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag allemaal.
Om 4.30 uur gewekt voor de 1ste Safari. Om 6 uur bij de ingang. Drie 10-persoons jeeps stonden klaar. Onze verwachtingen waren hoog gespannen.
Als eerste kwamen we een groep impala'staat tegen n.
Giraffes en heel veel olifanten. Er liep een zelfs een olifanten heel eind rustig voor onze jeep uit. Wat kan zo'n log dier elegant lopen. Koedoes (soort hert ) zelfs een leeuw verscholen in de bosjes.
Witte en zwarte neushoorns, een nijlpaard, krokodil, hyena's en antilopen. Ook wilde honden en gevlekte Kaapse honden. Die zijn bijna uitgestorven.
Bosbok, waterbok en wrattenzwijn, waterbuffels en gnoes en bavianen.
En veel prachtige vogels.

De volgende dag swasiland. Dit land wordt door een koning geregeerd die veel vrouwen heeft. Elk jaar is er een groot dansfeest in een stadion.daar zoekt hij zich een nieuwe, mooie, jonge vrouw, die natuurlijk maagd moet zijn.
Swaziland is nooit een kolonie geweest.
In een openluchtmuseum konden we zien hoe ze vroeger (en nog )leefden.
Hier was zang en dans. Geweldig.
In juni komen ze naar Nederland, o.a in Raalte. Wat een toeval.
De volgende dag richting zululand. Eind van de middag meteen boot de rivier op waar we honderden nijlpaarden gespot hebben.
Verder moeder en kind krokodil, flamingo's en een Goliath reiger. Spanwijdte : 2.5 meter.
Tijdens de tweede safari zagen we ongeveer de zelfde dieren.
Het grote verschil : krugerpark groen .tweede park erg heet en de droogte levert grote problemen op.
Vandaag een busdag.
Korte rondrit Door Duran.

Tot zo ver!

• 25 Februari 2016 - 19:00

Henny:

Het klinkt als een sprookje ! Heel veel plezier verder

• 25 Februari 2016 - 21:35

Puck En Gerard:

Wat een mooi verhaal, wat een belevenis. Wij zullen het wel doen met Emmen (ook mooi hoor!).
    Wij hopen dat je geen last krijgt van de onrust onder de studenten in Johannesburg. Lijkt overigens niet erg verontrustend, want dergelijke protesten gebeuren daar wel meer.
    Mooie reis verder, geniet er maar van. Wij wachten met interesse het volgende verslag af.

Groetjes,

Puck en Gerard

• 26 Februari 2016 - 00:19

Willeke Van Oudgaarden:

"Wat ontzettend mooi om zoveel dieren nu met eigen ogen te zien in hun leefomgeving.
    En dan ook nog zoveel verschillende soorten. Heb je aan 1 fototoestel genoeg?
    Wij zijn vanavond naar de opera Cosi van tutte geweest. Heel mooi. 6 fantastische zangers en ressen. Het orkest was een geheel met hun stemmen. Hele aparte decors, Genoten dus.
    Tot het volgende verslag.

• 26 Februari 2016 - 13:35

Tjerk:

Hartstikke gaaf weer. Groetjes

• 27 Februari 2016 - 11:50

Corrie Mulder:

Wat maken jullie weer veel mooie dingen mee, als je al die prachtige wilde dieren hebt gezien begrijp je denk ik nog beter dat wij er zuinig op moeten zijn of niet!! Geniet verder van jullie reis samen.

Lfs Corrie

• 03 Maart 2016 - 12:08

Joop En Jorinde:

Wat een belevenis om neushoorns, krokoillen, nijlpaarden enz. allemaal in levende lijve te zien.
    En wij waren vorige week al blij met ons ijsvogeltje (trouwens ook prachtig hoor.)
    Genieten jullie er nog maar mooi van en we zijn benieuwd naar al mooie foto`s.

Vriendelijke groeten,

Joop en Jorinde

• 04 Maart 2016 - 12:08

Hannie De Ruiter:

Hoi Greet en vriendin,
    Heel bijzondere verhalen en prachtige ervaringen gelezen.
    Met volle teugen genieten is mij credo !!
    Gaan wij ook doen, op "wereldreis " naar España binnenkort , poeh, poeh .......

lieve grtjs,
    Hannie