Xi'an!!! - Reisverslag uit Beijing, China van greetenlia - WaarBenJij.nu Xi'an!!! - Reisverslag uit Beijing, China van greetenlia - WaarBenJij.nu

Xi'an!!!

Door: webmaster

17 Mei 2009 | China, Beijing

Hallo, daar zijn we weer!
Wat leuk dat er al zo veel mensen gereageerd hebben. Na een lange dag met als afsluiting een "Hot Pot" zitten we nu in het Businesscenter van ons luxe hotel met twee gigantische torens. Deze keer zitten we op de 4de verdieping; gisteren in Lyoang zaten we op de 17de verdieping. Alles is groot, hoog, veel enz. Vooral veel Chinezen.
De afgelopen dagen weer veel indrukken opgedaan. We sjouwen er heel wat af, zoals b.v. op de Muur; op het Plein van de Hemelse Vrede en het Zomerpaleis, een geschenk van een keizer aan zijn moeder voor haar 60ste verjaardag (Tjerk....) schonk. Behalve veel lopen, hebben we vandaag een fietstocht gemaakt over de stadsmuur van Xi'an gemaakt. Een hele belevenis. Echt lachen zo met z'n allen. De stemming in de groep zit er goed in. De nachttrein was een hele belevenis: deze keer moest de bagage, dus 4 koffers + handbagage mee in de coupe. Maar het is allemaal gelukt dankzij een sterke man in ons midden.

Tot nu toe is het warm maar niet altijd zonnig en zo'n 30 graden C.
In de grote steden, Shanghai heeft b.v meer in woners dan heel Nederland, is het wel wat benauwd mede door alle uitlaatgassen.

Tot nu toe vinden we de steden redelijk schoon. Er wordt overal veel geveegd; niet met en veegwagen. Uiteindelijk zijn er ook genoeg Chinezen die graag willen werken.
Zo werd er vandaag koffie voor ons gezet (5 bakjes) door 6 personen! Maar ze was verukkelijk!

Met de bus van Luoang naar Xi'an in plaatse van met de trein. Lekker relaxed, alhoewel er geen verkeersregels bestaan. Het recht van de sterkste en snelste geldt hier geldt hier. Maar er gebeuren weinig ongelukken; iedereen kijkt heel goed uit. Dat moet ook wel want op de snelweg haalt men rechts en links in. Heel aparte ervaring.

Na een bezoekje aan de Islamitische wijk werden we naar een massagesalon geloodst (het is op straat razenddruk) om onze vermoeide voeten te laten verwennen. Nou dat was de moeite waard; niet alleen de voeten maar ook armen, rug, nek en kuiten kregen een behandeling. Heerlijk en bijzonder was dat.

We hebben nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen. We moeten nog een keuze maken uit de vele plaatjes die gemaakt zijn.

Overmorgen gaan we aan boord voor de 5 daagse cruise, dus zal het even duren voordat we weer ons reisverslag kunnen vervolgen.

Een hartelijke groet van Jut en Juul uit China.
Graag tot het volgende bericht!

• 17 Mei 2009 - 19:44

Ineke En Hans:

Hoi Jut en Juul. Het is maar goed dat jullie foto's maken want wat jullie zien en meemaken is bijna niet te onthouden (Lia je bent uiteindelijk ook bijna 60) hahahaha. Ook nog een cruise van 5 dgn toemaar.Gemieten jullie er maar goed van!!!!!!

• 18 Mei 2009 - 15:03

Huyen En Tjerk:

hmm, een zomerpaleis, dat gaat lastig worden, haha. Leuk om weer te lezen wat jullie meemaken! Dus nu gaan jullie de 3 klovendam bekijken, zeer de moeite waard!! Geniet er maar verder van en laat ons zo snel mogelijk maar weer weten wat jullie weer hebben gezien/meegemaakt...

• 18 Mei 2009 - 17:17

Elmer + Anne + ?:

Het lijkt erop dat je niet eens tijd hebt om te zonnebaden. Je komt toch wel bruin terug he?

• 18 Mei 2009 - 19:55

Marc:

Wat een belevenissen zeg! Leuk om te lezen. Geziet er van!!
    Hier alles goed.

Groeten van ons.

• 18 Mei 2009 - 20:03

Mirjam:

Lieve mama en lia,
    wauw, dat klinkt indrukwekkend allemaal! Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
    Nog geen last van roggelende Chinezen? Of durven ze dat niet in jullie buurt?
    Hééééééél plezier!
    liefs Mirjam

• 18 Mei 2009 - 20:18

Cor En Henny:

We kijken echt uit naar de foto's , wat zien jullie ontzettend veel. Nu lekker het bootje in en even tussendoor van de zon genieten.

• 19 Mei 2009 - 07:10

Herma:

Wat fantastisch dat je het zo naar je zin hebt.... Groetjes Herma

• 19 Mei 2009 - 16:04

Gé:

Eindelijk de site gevonden. 'k Ben erg benieuwd naar foto's en film. Het lijkt me allemaal heel bijzonder.
    Groetjes.

• 20 Mei 2009 - 12:56

Han:

Volgens mij waren jullie wel aan de cruise toe. Wat een vol programma! Geniet er volop van. Hier in Dalfsen alles oke.Greet fijn dat ik je even aan de telefoon heb gehad. Nogmaals geniet ervan. Toi Toi Toi

• 20 Mei 2009 - 15:44

Agnes:

Eindelijk de site gevonden. dank aan Gé !!
    Het verschil tussen je en Jij zal ik maar zeggen. Later leg ik dat wel uit.
    Geniet ervan . Ik ben nog bezig deze site te ontdekken... later meer.
    tot ziens. @gnes

• 20 Mei 2009 - 19:06

Ans:

Vandaag had ik Matseman een dagje. Wat een heerlijk ventje.Ik kwam Han tegen en vroeg of julie weblog al werkte.Ja dus, ik had "je i.p.v. jij" op de website staan.
    Han zag er goed uit Greet, berebruin en hij was druk met de heg bezig. Wat heerlijk dat jullie het fantastisch hebben. Wat een droomreis!!!! Wim en ik hebben een 14 daagse reis in Turkije bij Anne geboekt. Het wordt straks wekenlang vakantie. Heel bijzonder en gaaf.
    Ik ben benieuwd naar jullie foto's. Morgen eerst fietsen met Marion dan naar onze vrijers.
    Groetjes en genieten maar.
    Ans

• 22 Mei 2009 - 15:36

Marion:

Hallo Greet en Lia,

Mooi om jullie verslag te lezen. Wat hebben jullie al ontzettend veel meegemaakt!
    Dit wordt thuisgekomen vast geen avondje voor belangstellenden maar minstens een heel weekend!!
    Misschien dat jullie na de cruise nog weer een bericht kunnen schrijven, maar het belangrijkste blijft: GENIETEN!!!

Groeten van Joost en Marion

• 23 Mei 2009 - 12:10

Andere Ans:

Vanmorgen eindelijk de tijd genomen jullie bericht te lezen,zo leuk om op deze manier mee te leven. Ik merk dat ik weinig van China weet, dus ik zal mijn best doen aan de hand van een kaart jullie reis te volgen. Anders vertelt Greet het wel van harte als ze terug is! Daar reken ik op. We wensen jullie heel veel prachtig chinaplezier en ik wacht op het volgende berichtje.
    Andere Ans (want er is er al een voor me zag ik. Ik ben die uit Hoonhorst)

• 23 Mei 2009 - 16:15

Puck En Gerard:

Eindelijk de juiste site gevonden! Met veel plezier jullie verslag gelezen. Wat een land! Geniet er maar van en kom heelhuids terug.

Hartelijke groet van Dalfser buren.

• 23 Mei 2009 - 17:57

Corrie:

hallo reislustige dames!!
    Na een lange dag hard!! werken!! wegdromen bij jullie verhaal,wat heerlijk om te lezen dat jullie zoveel zien en meemaken,en de dames nu op cruise geweldig niet teveel wijntjes,of wel natuurlijk!! veel plezier nog met alles wat jullie nog gaan doen.