Kunming - Reisverslag uit Beijing, China van greetenlia - WaarBenJij.nu Kunming - Reisverslag uit Beijing, China van greetenlia - WaarBenJij.nu

Kunming

Door: webmaster

24 Mei 2009 | China, Beijing

Beste allemaal,
Wat leuk om zo ver van huis zo veel reacties te ontvangen.

Deze keer willen we iets vertellen over het eten in China en hoe we dat doen.
MET STOKJES NATUURLIJK!!!!!
Elke ochtend staat er een geweldig onmbijtbuffet klaar: voor de "locals" warm eten. D.w.z. rijst, noedels, soep, dumplings en nog veel meer. Voor de toeristen is er ook genoeg te scoren, zoals gebakken ei met spek, brood, soms kaas, yoghurt, gekookt ei en ook nog rare eieren. Die zijn donkerbruin en staan lange tijd te koken. We hebben ze nog niet geprobeerd.
En zullen dat ook niet doen!
De lunch en het diner bestaan uit warme gerechten. Natuurlijk ontbreekt de "lijst" niet en af en toe een noedel. Verder eend, vis, varkensvlees (zoetzuur meestal), hete kip met pinda's en groente (heel lekkel, maal vool Gleet een beetje te heet!) verse groentes, soms friet, soep niet altijd even duidelijk wat er in zit, tofu en vandaag n.b. geitenkaas met een schaaltje kruiden (poeder) er bij.
Het toetje is altijd watermeloen.
Dit alles wordt geserveerd op een draaiplateau.

Dan nu e.e.a. over de cruise:
Een bijzondere ervaring om 5 dagen op een boot te leven. Voor Greet de eerste keer! Om 7 uur gingen we onder begeleiding van Dokter Au Tai Chi doen op het dek, maar eerst koffie en thee voor de early birds.
Na het ontbijt deden we elke ochtend een excursie. 's Middags kregen we Chinese les, Majongles en konden we leren dumplings maken. Na het diner werden we vermaakt met "cabaret" en een show van kleding die door minderheden gedragen wordt; zeer kleurrijk. En de rest van de tijd mochten we onszelf vermaken. Dat ging onms goed af en was ook wel nodig. Op het dek lezen en soms een tukje doen, terwijl links en rechts de bergen aan ons voorblijgleden.

Volgende keer meer!
Groeten,
Lia en Greet.

• 24 Mei 2009 - 12:25

Cor En Henny:

Wat een belevenissen en wat een gevarieerde reis.
    Helemaal te gek.
    Leuk dat eten zo omschreven en klinkt allemaal prima. knuf van ons

• 24 Mei 2009 - 13:12

Cor En Henny:

Wat een belevenissen en wat een gevarieerde reis.
    Helemaal te gek.
    Leuk dat eten zo omschreven en klinkt allemaal prima. knuf van ons

• 24 Mei 2009 - 14:28

Ma :

Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben,geniet er maar van,er is nog veel moois te zien.dikke knuffel van mij

• 24 Mei 2009 - 15:57

Luuk En Jet:

wat hebben jullie al veel gezien,leuk om te lezen,nou nog genieten maar groetjes van luuk en jet

• 10 Juni 2009 - 18:40

Didy:

Fijn dat jullie zo'n geweldige reis hebben gemaakt en weer heelhuids zijn teruggekeerd.
    Welkom in Zwolle!