Lijiang - Reisverslag uit Beijing, China van greetenlia - WaarBenJij.nu Lijiang - Reisverslag uit Beijing, China van greetenlia - WaarBenJij.nu

Lijiang

Door: webmaster

29 Mei 2009 | China, Beijing

Hallo allemaal!
Woensdagmiddag aangekomen in het oude stadje. Eerst een stadswandeling gemaakt en geluncht (weer tal van heerlijke gerechten!)
Gisteren (donderdag) hebben we een fietstocht gemaakt van ongeveer 30 km. Onderweg veel bekijks van en getoeter door (raampjes werden omlaag gedraaid) Chinezen.
We fietsten door 2 kleine dorpen. In een er van zijn we bij een wereldberoemde dokter geweest!!!! Zelfs Balkenende en Maxima zouden volgens "dokter" Ho bij hem geweest zijn..... Hij droeg een jas waar je de spreekwoordelijke soep van kon koken. Een van ons heeft een consult gehad en kruiden meegekregen.

In de dorpjes leeft men zeer primitief. Vaak 1 koe en een paar kippen. Hard werken op het land waar niet veel wil groeien omdat er veel stenen in de grond zitten.

Vervolgens een wandeling gemaakt door een prachtig park met grote vijvers.

Lijiang is een toeristisch oord. Een zeer aantrekkelijke plek voor Chinezen. Daardoor erg druk; veel volk op straat. 's Avonds wordt een er een vreugdevuur ontstoken op het marktplein. Daar omheen dansen mensen in de plaatselijke klederdracht. Een kleurig schouwspel.
Aan datzelfde plein gegeten. Met handen en voeten duidelijk gemaakt wat we wilden eten. Ook weer een hel belevenis! En natuurlijk eten met stokkies! Op de menukaart stonden n.b. hond, ezel en kikker. De gids vertelde dat dit niet wordt gegeten door de Naxi (lokale bevolking) maar dat wordt bereid voor andere groepen Chinezen en Koreanen.

De geplande excursie naar de Jadedrakensneeuwberg ging niet door omdat deze in de wolken zat. Daarvoor in de plaats gingen we naar de Tijgersprongkloof. Volgens de gids de diepste ter wereld hm, hm.
Wandeling van 5 km. langs diepe ravijnen en onder rotsen door en door tunnels. Indrukwekkend; je voelt je heel nietig in zo'n omgeving.

De koffers zijn alweer gepakt. Morgen vliegen naar Kunming; daar blijven we een paar uur omdat we laat in de middag naar Guilin vliegen.
De gids heeft een leuk programma bedacht om die uren op een goede manier te vullen.

Wake up call morgen om......05.00 uur!

Tot de volgende keer en heel veel groetjes van ons!

De globetrotsters.

• 29 Mei 2009 - 10:26

Cor En Henny:

Wat een topsport moeten jullie doen. 1 voordeel is wel..het is goed voor de lijn:) Klinkt allemaal super gezellig maar ook vermoeiend LOL.
    Veel plezier nog verder. knuf

• 29 Mei 2009 - 11:29

Ineke:

Zozo dames wat een vakantie!!!! Lia miste je je fietsje niet met electrische ondersteuning, want nu was het natuurlijk trappen geblazen!! Maar dat is wel goed voor jullie met al dat eten (hahahaha). Geniet nog maar even van de vakantie want over ruim een week begint het echte leven weer. Alvast een goede terugreis.

• 29 Mei 2009 - 17:54

Huyen En Tjerk:

Hallo globetrotsters!

Jemig, wat zien en doen jullie toch veel. Echt leuk! Veel plezier maar weer en op naar het volgende avontuur :)

• 30 Mei 2009 - 07:41

Ma :

Hallo dames wat een vakantie is dat,geweldig, jullie hebben heel veel gezien en nu nog een paar dagen ,die moeten nog goed besteed worden?
    wat leuk dat fietsen,dikke knuffel

• 30 Mei 2009 - 11:52

Anne En Elmer:

Jemig he wat een ervaringen. Azie is cool he. Geniet er nog maar van voordat je terug komt.
    Groetjes

• 30 Mei 2009 - 13:59

Mirjam:

Wauw, wat indrukwekkend allemaal. Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven. Ben benieuwd naar de foto's, maar dat komt wel.
    doeiii x

• 30 Mei 2009 - 15:04

Ans:

Hallo Greet en Lia
    Wat een belevenissen....Een reis om nooit te vergeten!!!!! Geniet er nog maar even van. Een goede terugreis en tot gauw.
    Groetes

• 30 Mei 2009 - 21:41

Han:

Nou als ik dit allemaal in mij op neem dan hoeven jullie de eerste 5 jaar niet meer op reis. Wat een programma. Een gemidelde Chinees heeft dit volgens mij nooit gezien! Niet normaal 05.00 uur opstaan voor vertrek!!!!
    Hier in Dalfsen en Overijssel alles oke. Tot donderdag!!Spannie

• 01 Juni 2009 - 18:57

Rieno En Wil:

dag Greet en Lia,

Een weekje jullie niet gevolgd, maar nu weer bijgelezen. Net alsof jullie schrijven over een andere tijdsperiode. Nog fijne dagen voor de boeg ....en geleidelijk weer terug naar de westerse "beschaving" Wij hebben net de pinksterdagen achter de rug!!! Hartelijke groet