Antigua - Reisverslag uit Guatemala, Mexico van greetenlia - WaarBenJij.nu Antigua - Reisverslag uit Guatemala, Mexico van greetenlia - WaarBenJij.nu

Antigua

Door: Lia en Greet

15 Mei 2012 | Mexico, Guatemala

Hallo lezers,Inmiddels zitten we al weer een paar dagen in Guatemala.
Wat een mooi bergachtig land. Tot nu toe vinden we dit land mooier dan Mexico, wat droog, dor en vlak was.
De mensen zijn toegankelijker en vriendelijk. De meeste Mayacultuur vind je niet in Mexico maar hier in Guatemala. Hier zijn nog veel steden verborgen onder het oerwoud. De gids, steeds hele goeie, vertelde dit tijdens één van de vele interessante rondleidingen. De grensovergang tussen M. en G. was een hele ervaring. Voor de grens werden we afgezet op een, voor ons, vreemde plek, een stuk niemandsland, waar gek genoeg, open schoolklasjes. Het was bijna niet mogelijk vanwege de keien om met de koffers naar de grens te lopen. Daar stonden busjes klaar waar onze koffers bovenop gemikt werden. De ¨nieuwe¨ bus kon daar nl. niet komen wegens een aardverschuiving. De weg was nl. nog niet hersteld.
Gisterochtend zijn we met een boot over een groot kratermeer )3 vulkanen= naar een stadje geweest. Ook weer bijzonderÑ er stonden pick ups klaar. Net als de bevolking hier stonden we in de laadbakken en werden we de berg op gereden. Goed vathouden want de straen zijn geplaveid met keien!
Gisteravond aangekomen in Antigua aangekomen. Net als San Christobal een mooie kloniale stad.
De muren hebben vaak verschillende kleurenÑ geel, oranje, blauw, paars enz.
Vandaag hebben we een rustige dag. Lekker onze eigen gang gaan.

Nog iets over de groepÑ leuke mensen. Alle leeftijden. De reisleider is een Hollander die in de hoofdstad van G. woont.
Zeer ervaren, vriendelijk en behulpzaam.

We gaan nu naar buiten om het stadje te bekijken.

Heel veel groeten,
Lia en Greet.

• 15 Mei 2012 - 17:01

Ria Kelder:

Zo te lezen vermaken jullie je prima.
    Nog een hele fijne vakantie verder.
    Geniet ervan.

• 15 Mei 2012 - 17:28

Kiny:

Hallo,
    We krijgen er zelf ook zin in met zulke verhalen! Veel indrukken en spannen-de belevenissen, ben benieuwd naar de foto's na terugkomst.
    Ga nu eerst aan de stamppot andijvie, ook lekker.

• 15 Mei 2012 - 19:28

Willeke:

Het is weer eens wat anders om zo over een grens te lopen. En daarna op zo'n open laadbak. Ik zie het voor me. Mooi al die felle kleuren in Antigua. Hier hebben we wat buien afgewissels met hagel gehad. Sportdag van basisscholen ging niet door. 8 à 10 graden. Genieten jullie daar maar fijn verder. Groeten, Willeke.

• 15 Mei 2012 - 21:06

Marion:

Het lied "Mexico" galm ik al niet zo vaak meer maar toch zijn er steeds verbindingslijntjes naar jullie. Zondag Mexicaans gegeten en eerder een artikel in de VK gelezen over de Maya's.
    "In Guatemala hebben archeologen oude kalenderberekeningen gevonden die reiken tot 7.000 jaar in de toekomst.
    De Maya's geloofden écht niet dat de wereld op 21-12-2012 vergaat. De schilderingen zijn ontdekt op de binnenmuren van een oud gebouw in de ruïnestad Xultún".
    Hebben jullie hier ook al iets van gehoord of gezien?

Wat fijn dat jullie zo'n goede reisleider hebben en nog wel een Hollander. Ben al weer benieuwd naar jullie belevenissen en volg jullie op de voet. Groeten, Marion

• 16 Mei 2012 - 14:34

Franzis Kuijper:

Hallo Lia, heb je niet meer gesproken voor je vertrok, wens je alsnog een heel fijne reis en ik ga jullie volgen,
    groetjes van mij, Franzis.