Eerste dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van greetenlia - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van greetenlia - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Lia en Greet

01 April 2011 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal,
Wat een reis! Na bijna 12 uren vliegen kwamen we aan in Kuala Lumpur. Prima verzorging aan boord; kon niet beter. Allebei gelukkig een beetje geslapen. Na 2 `a 3 uur (besef van tijd is nu weg) stapten we voor een vlucht van ruim 40 minuten in een kleiner vliegtuig naar Indonesi"e. Aan gekomen in Medan viel de hitte als een wollen deken op ons. Met een mooie touringcar richting ons eerste hotel.
Onderweg een aantal keren gestopt. Veel haarspeldbochten! Na het welkomstdiner koos iedereen voor zijn bed. Eigenlijk sla je gewoon een nacht over!
Vanmorgen was het weer vroeg dag: om 8 uur vertrokken we richting Tobameer. Onderweg veel gezien, o.a. veel makake-apen. een dorp van de Bataks?? (we zijn een beetje moe, dus wil het geheugen niet zo goed meewerken) een houten koningspaleis met veel bijgebouwen.
Met de boot zijn we naar ons hotel gegaan op het eiland in het Toba meer, waar we de lunch gebruikten. Toen weer aan boord en naar een dorpje gevaren waar vroeger koppen werden gesneld. We kregen daar " aanschouwelijk onderwijs" dus we weten nu hoe dat in vroeger tijden allemaal gebeurde. De koning en de koningin nuttigden de muis van de handen; de koning van de rechter- en de koningin van de linkerhand.
De boot blijft ook morgen tot onze beschikking. Prima geregeld!
Vanuit onze kamer kijken we uit over het meer. Magnifiek! Diner buiten op het terras. Heerlijke temperatuur. Afgelopen nacht, hoger gelegen, was het beslist fris.
We zoeken we ons bedje op want zijn best moe van alle indrukken. Morgen worden we om 7 uur gewekt. Er staat ons weer een drukke dag te wachten.
Volgende keer meer!

Een groet van ons tweetjes.

• 01 April 2011 - 15:45

Agnes:

Dat klinkt allemaal weer spannend!
    Koppensnellen! en dan die muis van de hand... eet smakelijk.
    Moe van alle indrukken,ja dat kan ik me voorstellen.Groeten uit hoonhorst van Agnes.

• 01 April 2011 - 18:55

Cor En Henny:

Zo het begint gelijk al heel spannend allemaal. Zo te zien is het een lekker druk schema dus neem maar lekker jullie rust als het kan. Heel vele plezier en groetjes van hier.

• 01 April 2011 - 19:14

Anne En Elmer + Lena:

Niet teveel slapen he.
    Geniet ervan.
    Lena zegt nu: t'aime mama en merci mama

• 01 April 2011 - 22:34

Willeke:

Ja, het Tobameer is schitterend. Alle ogen en oren open en genieten. Leer je ons thuis hoe we moeten koppen snellen? Tot de volgende..........

• 02 April 2011 - 11:18

Tjerk En Huyen:

Zo, mooi druk gelijk al he. Maarja, dan zie je wel het meeste. Wij zitten nu op schiphol, 6 uur vertraging... kan ook gebeuren dus. Veel plezier en we lezen het verder nog wel. Groetjes...

• 03 April 2011 - 13:19

Puck En Gerard:

Hallo Greet, Lia,
    Je verhaal roept bij ons weer allerlei herinneringen op. Als jullie op het eiland Samosir in het Tobameer gelogeerd hebben in het Toba Beach hotel, heb je ongetwijfeld kunnen genieten van de Toba-zangers. Maar er is nog veel meer te ervaren, afijn, geniet maar met volle teugen.
    Groeten, Puck en Gerard

• 03 April 2011 - 20:20

Ineke Van Keulen:

Groetjes uit Dalfsen, en lekker genieten.