Laatste bericht voor vertrek. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van greetenlia - WaarBenJij.nu Laatste bericht voor vertrek. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van greetenlia - WaarBenJij.nu

Laatste bericht voor vertrek.

Door: Lia en Greet

18 April 2011 | Indonesië, Bali

Wat warm! Een groot verschil met Sumatra en Java. Om 8 uur is het al ontzettend warm. Maar we kunnen er redelijk goed tegen.
Vrijdag kwamen we hier aan na 2 lange reisdagen. Totaal Java + stukje Bali 1700 km.
Daarbij op Java een treinreis van 6 uur. Al met al veel gezien en we denken een goede indruk van Indonesie te hebben. Een goede mix van cultuur en natuur. Verschillende tempels en paleizen gezien. Verschillende dansvoorstellingen bijgewoond. Op elk eiland één en elk totaal verschillend. Over de natuur heben jullie al het één en ander gelezen.
Nu dus rust. D.w.z. gisteren een tocht gemaakt met een busje met z' twee@en, met chauffeur. Ook weer veel gezien.
Het hotel is geweldig. Vlak aan zee en 2 zwembaden. Badjassen!!! Dat is ons nog nooit eerder overkomen. De tuinen waardoor we naar onze kamer lopen zijn zo mooi aangelegd... Het lijkt wel een paradijsje. Alles staat natuurlijk op foto en film.

Als je hier met een busje of auto binnenkomt is er eerst controle met spiegels onder de auto of bus. Wel een veilig gevoel, maar ook.....
Als we naar het strand oversteken worden we bijgestaan door de securety in uniform. Hij blaast op z'n fluit en het verkeer staat stil.

Op veel plaatsen, zoals voordat je een winkelcentrum binnengaat, moet je door een detectiepoortje.

Tussen Java en Bali is veel verscil. Ten eerste wonen hier meest Hindoe's. De sfeer is anders dan op het Islamitische Java. Het is hier ongedwongener.

En dan is nu het eind in zicht.
Vanavond een laatste massage en natuurlijk lekker eten. Want het smaakt heerlijk.

Morgen worden we om 13.30 uur plaatselijke tijd opgehaald, dus kunnen we nog even genieten van zon en zee genieten.

Tot ziens en bedankt voor het lezen van ons reisverslag en natuurlijk voor jullie reacties. Prima kassi!

P.s. Tjerk, wil je thuis proberen weer contact op te nemen?

• 18 April 2011 - 09:24

Mirjam:

geniet van de laatste dagen en uren en een hele goede reis terug!!
    xx

• 18 April 2011 - 15:44

Willeke:

Na zo'n lange treinreis is het goed toeven op Bali. Mijn opa was als architect betrokken bij de aanleg van deze spoorlijn over Java. Wat veel veiligheidsmaatregelen. Het zal helaas wel nodig zijn. Na deze dagen Bali dus weer naar huis, met weer een schat aan ervaringen.
    Greet je had je opgegeven voor het kunst uitje met de Plattevrouwen. Maar als je donderdag thuiskomt, dan denk ik dat je niet vrijdag al mee gaat.
    De wandeling is zaterdag niet door gegaan. Er was één aanmelding en 7 afmeldingen. Het kan een andere keer wel.
    Goede terug reis en tot ziens hier.

• 18 April 2011 - 16:52

Marion:

Hallo bezige bijtjes/beidjes,

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan......... Maar wat in jullie gedachten weer mee naar ons reist, blijft vast heel lang bestaan ( vrij naar... rozen verwelken...;-)).
    Ben benieuwd naar de foto's/film en de enthousiaste verhalen.
    Geniet nog maar lekker even en een goede terugreis gewenst!!

• 19 April 2011 - 10:00

Huyen En Tjerk:

Geniet er nog even van daar. En een hele goede reis terug. Ma, je hebt mijn mail toch wel gelezen? Groetjes van ons...