Sumatra - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van greetenlia - WaarBenJij.nu Sumatra - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van greetenlia - WaarBenJij.nu

Sumatra

Door: Lia en Greet

05 April 2011 | Indonesië, Bukittinggi

Hoi!
Eindelijk gelegeheid om weer even te mailen.
Eiland verlaten (Puck en erard wwij zaten in het Toledo Inn hotel) en naar Padang Sidempuan. Lange rit maar door z'n afwisseling niet vervelend. Koffie- cacau- en ananasplantages bezocht.
We mochten natuurlijk de heerlijk verse ananas proepen...volgens de reisleider. Hij kan de v en de f niet zeggen, o.a.Van het lange zitten hadden we dikke poeten!
Bij zwavelbronnen gestopt. Het water was ruim 70 graden en stonk vreselijk!
Ook bezochten we een Koningsgraf, een paleis (Long House genaamd). Koning door de Nederlanders in 1947 vermoord.
Zondag veel kerkgangers: vrouwen prachtig gekleed in srong en kebaja. Meisjes op hoge hakken. Van de Bataks is 95% Christen. De kerken zitten vol en de diensten duren 2 uur.
We rijden door tropisch berglandschap . Hier leven nog tijgers! Evenaar gepasseerd. Wat was het daar drukkend warm.
Slechte wegen: gaen en kuilen en soms was de weg weg. 220 km. gereden. Honderden haarspeldbochten.Volgens Beeby maar 2 bochten: 1 naar links en naar rechts. Benny kan op een vrolijke manier slechtnieuwsboodschap brengen: Morgen om half 5 worden jullie gewekt. Ha, ha, ha, schatert hij dan lud in de microfoon.

Maandag om half zes gewekt. Wijzelf staan kwartier eerder op. Bezoek aan palmolieplantage. Interessant. Ook rubberplantage en nog een kruidentuin bezocht: kaneel, nootmuscaat, peper enz. Naturlijk e.e.a. gekocht.

Op bezoek bij de Mingakarbaustam. Heel bijzonder gebouwde woningen.

Vandaag rustige dag. Naar karbouengat. 19 km. lange canyon.

Jullie snappen het: een overvol programma, maar we klagen niet!

Morgen vliegen we om 8.30 naar Jakarta.

Na een heerlijke massage gaan we nu horizontaal!

We zijn benieuwd wat we op Java allemaal gaan zien en beleven.

De groetjes.

• 05 April 2011 - 15:26

Mirjam&patrick:

leuk om te lezen! heel veel plezier!

• 05 April 2011 - 15:32

Hans En Ineke:

Als we dit zo lezen zien jullie toch wel ontzettend veel en zullen de camera"s niet stil naast jullie liggen.
    Hier is het koud en maar 11 gr. Heb vandaag in de kou en regen getennist.
    Brrrrrrrr. En nog verloren ook.De zonnebrand hadden wij echt niet nodig. Maar ze zeggen dat het morgen beter wordt. JUllie zijn nog niet eens een week op pad maar hebben al zoveel gezien en het zal nog veeeeeeeel meeeeer zijn. Geniet er maar van.
    Groetjes voor jullie van ons.

• 05 April 2011 - 17:08

Moeder Van Lia:

Wat een reis zeg ,veel te zien geniet er van Liefs van je moeder Lia groetjes aan Greet

• 05 April 2011 - 18:50

Willeke:

Waren de oude gebouwen in Padang nog goed onderhouden, of is het allemaal verpauperd.
    Lekker hè al dat verse fruit. Hele specifieke smaken.
    Hebben jullie een kerkdienst meegemaakt?
    Waren alle plantages in goede staat? Wordt rubber nog steeds met een inkerving langs de stam gewonnen? Of is er modernere apparatuur.
    Sumatra is dus al weer voorbij. Niet naar Palembang/Pladju dus.
    Nu eerst Djakarta bewonderen. En dan Bogor en Bandung? Met de bus helemaal Java over?
    Hebben jullie ogen en oren genoeg?
    Tot de volgende.............

• 05 April 2011 - 19:06

Elmer Anne + Lena:

Hier is het ook lekker weer hoor. 23 graden. Heerlijk weer als je dan op kantoor zit....
    Groeten.

• 06 April 2011 - 14:40

Huyen En Tjerk:

Klink leuk allemaal. En lekker vroeg opstaan,haha. Wij ook hoor, we zitten nu in Singapore. IK hoor de verhalen nog wel. We gaan plat, lange dag gehad. Groetjes van ons....

• 06 April 2011 - 17:18

Puck En Gerard:

Wat leuk is dat om over al die ons bekende plekjes te lezen. Wij beleven door jouw beschijving onze reis van toen weer opnieuw!
    Doorgaan met genieten!
    Groetjes.